Jest na serwerze kilka aspektów, które (tak myślę) powinny zostać mocno przemyślane i usprawnione. Niektóre z nich były już poruszane, ale cóż. Trzeba próbować.... Konkretnie:
1. Zacznijmy od tego, że arra daje 8k wartości ataku. Petsy typu jaś dają także 8k wartości ataku. I nowe petsy także dają 8k wartości ataku... myślę, że "Jasie" powinny mieć tą wartość zwiększoną do 10k, a nowe petsy do 12k. HP swoją drogą, ale nie powinno być raczej tak, że (przykładowo) 2 osoby mające takie same eq, lecz petsy arra-nowy są w stanie zadać tyle samo obrażeń na mapach czy w pvp. Mimo różnicy hp, pet za 200kb powinien dawać więcej ataku od peta za 15kb.
2. Drugą sprawą jest obecny system petów. Ok, jest fajnie, jakaś nowość, pet sam bije w moby, "jak to pięknie wygląda", "ale kozak, on ubija całą komnatę w grocie tym krwawieniem". Okej, wszystko ładnie pięknie wygląda dla początkujących. A co się dzieje na mapach 254/255? Ten pet (mimo lvla, a mam prawie max, bo 86) nie jest w stanie ubić najzwyklejszych mobków na mapach typu warownia/zbrojownia. Chyba nawet na ww nie da im rady. A nie ma raczej sensu zwiększać tak bardzo dmg skilli peta, bo nie chodzi o to, by robił on za nas sam całą mapę.
Co więcej, lvl peta prawie w ogóle nie ma w tej chwili znaczenia. 20 punktów którejś ze statystyk w praktyce nie robi żadnej róznicy, a jeśli robi-jest ona niezauważalna. Proponuję w oknie peta dodać również opcje zwiększania dmg postaci o dany %, czy obniżania otrzymywanych obrażeń od potworów o dany % tak, jak to było przed aktualizacją.
3.Znowu te nieszczęsne runiczne eq, mehh. Ten temat ciągle i ciągle jest wałkowany. Runiczne eq ma już x lat, jest stare, słabe. Ulepszanie zbrojki? Żaden problem. Ulepszanie runicznej broni? Nieopłacalna katorga, która wciąga tyle bryłek, co broń exp na 240 lvl, która +6 warta jest koło 110kb, a runiczna +6 ile? 4kb to już górna granica wartości takiej broni. Nie chodzi tu o zwiększenie % na ulepszenie, a o kompletną zmianę ulepszaczy, lub zmniejszenie ich ilości (na prawdę duże zmniejszenie). Można też zmienić system ulepszania ich na taki, jaki obowiązuje w przypadku broni exp na 210 lvl. Po 100 szkat śmierci i naginii na każdy +.
Ale jakie będą tego rezultaty? Przybędzie lepszych broni na serwerze, nowicjusze szybciej się rozwiną, zachęcą bardziej do gry. Nie oszukujmy się, NIKT na poziomie 200, gdzie można już założyć runiczną broń, nie będzie mógł sobie pozwolić, by ją ulepszać.
4. Kolejna sprawa to ekwipunek otchłani. Coś, na czym stoi bardzo duża część graczy. Znaleźć ryby jest teraz coraz ciężej, chyba każdy to zauważył. Jeśli ktoś łowi - łowi dla siebie. Oczywiście nikt tu nie chce do tego botów czy coś. W tej chwili ekwipunek pradawnych jest o wiele łatwiej zrobić, niż otchłani. Proponuję zmienić ilość ryb z 255 do 100/150 i rudy do 7-8k. Ale tylko w przypadku otchłani. Broń exp na 255 lvl niech zostanie jak jest. Ewentualnie wprowadzenie na serwer punktu 5.
5. Łowienie... Nie będę się kolejny raz rozpisywał co i jak. Wcześniej większość "rybaków serwerowych" odpalała programy do łowienia rybek i w ten sposób byliśmy zaopatrywani w te ulepki, A co teraz?
Wędka +20 jest od 254 lvla, nowi nie mają możliwości łowić nowych ryb i zarobić, a tym samym dostarczyć tych rybek kolegom z dłuższym stażem. Otóż tutaj proponuję dodać do NPC "Rybak" wędkę +10(z możliwością założenia od 30 poziomu postaci) za tą skromną bryłeczkę, każdy będzie mógł sobie na takową pozwolić. Jak wędka +20 ma 80% szansy na złowienie ryby (jeżeli dobrze policzyliśmy kulki), niech ta +10 ma 40% szansy na złowienie tej ryby. Oczywiście z możliwością łowienia wszystkich ryb. A szkatułki przynęt mogłyby lecieć także z oponek.
6. Ciężko mi to przychodzi, ale muszę tu przyznać rację mojemu najdroższemu kumplowi z amnezji - Rosierkowi. ( ).
W chwili obecnej aby zrobić eq piekielne (do czego trzeba robić krainę v3) JUŻ potrzebne jest to piekielne eq +9. Jeśli ktoś gra sam, nie ma znajomych, którzy to lepsze eq pożyczą - jest w ciemnej dupie, że tak się wyrażę. na 1 itemek piekielny od +0 do +9 trzeba polecieć koło 100 v-trójek. Tłumaczenie, że mapa nie ma limitu czasowego to żadne tłumaczenie, bo osoba w mistycznej biżuterii jest w stanie co najwyżej zbijać po 1 bossie na tej mapie. Aby zrobić ekwipunek pradawny/demoniczny - aby zrobić Pradawną Krainę, potrzebny już jest tez ekwipunek pradawnych/demoniczny.
Ostatnio na forum wybuchła "wojna" odnośnie wprowadzenia nowych setów broni, zbrojek itp itd.
Jeśli to ma wejść w niedalekiej przyszłości, rozsądnie byłoby ludziom delikatnie ułatwić robienie obecnego eq. Jeśli ma być już coś, co jest jeszcze lepsze, jaki sens ma stanie dalej na eq otchłani? Nie ma żadnego.
Żadna z tych propozycji nie ma na celu wprowadzenia jakichś drastycznych zmian, przez co każdy będzie po chwili wszystko miał. Niech słabsi gonią tych lepszych, niech robią takie eq, w którym będą mogli się z nami w końcu pobić. Fajnie byłoby znów zobaczyć tak częste wojny gildii, jak kiedyś. Każdy miał dobre eq jak na tamte czasy, biło się po 30 osób na wojnach. W tej chwili jest garstka ludzi z eq do bicia się.
Proszę o wypowiadanie się i pozdrawiam cieplutko
Edited by Digifinn, 08 July 2018 - 10:39.