Siema!
JUŻ NA SAMYM POCZĄTKU CHCIAŁBYM SZCZERZE PRZEPROSIĆ ZA ROZLEGŁOŚĆ MOJEGO WYWODU, ALE NIESTETY NIE DA SIĘ TEGO ZMIEŚCIĆ W PARU SŁOWACH.
Domyślam się ze taki temat mógł się już pojawić, oraz domyślam się, że moje słowa mogą zostać odebrane na miarę "godnych bana" ale mam szczerą nadzieję, że tak wcale się nie wydarzy.
- Wiem, że jest tu kilkadziesiąt procent starych wyjadaczy i mogą mieć co do niektórych kwestii nieco odmienne zdanie, natomiast liczę na to, że wspólnie z wami uda się ożywić i zreanimować serwer. Jeżeli stoi tyle lat, to może i stać następne tyle, jeżeli tylko coś zdziałamy.
- Skomentujcie dodając coś od siebie, bo każde za i przeciw będzie mile widziane i wniesie coś do ogólu dyskusji.
- Chciałbym w kilku punktach przedstawić propozycję nie tyle rozwoju co uaktualnienia serwera. Swoje perspektywy, odczucia czy wcześniej wspomniane "za i przeciw" możecie wypisać przy każdym z wymienionych punktów.
- NOWY BS. Chyba w tym przypadku nie trzeba zbyt wiele tłumaczyć
- Zmiana kanału. Prawde mówiąc niby tylko bzdura, ale jak przyjemnie jest móc zmienić po prostu kanał za wolnym spotem czy metkiem bez konieczności klepania za każdym razem LOGINU I HASŁA .
- ZAPISYWANIE DANYCH KONTA. Również jedna z najbardziej podstawowych rzeczy, ale z pewnością nie jedna gęba się uśmiecha na myśl o tym ze jak po prostu wywali klienta/lognie czy chce zalogowac 2 albo 3 konto.
- ROZBUDOWA POSTACI / KONTA: (na podstawie odczuć moich i osób w grze/z mojego towarzystwa z którymi rozmawiałem na ten temat)
- Lekka przebudowa systemu handlu petsami:
- Obecnie nie istnieje w sumie żaden sensowny sposób na handel petsami typu Jaś, Małgosia czy razadory. Jedyną opcją jest kupienie postaci z takim petem lub kupienie Wielkiej Szkaty Petsów. Szkata jest super pomysłem i w fajny sposób rozwiązana bo jednak zasada jej działania z automatu podnosi próg cenowy każdego dostępnego w niej peta ale..
- Osobiście uważam, że pakowanie tak naprawdę "podstawowego" dla normalnej rozgrywki peta przy użyciu ulepszacza (Fragmentu X) który ceną często przekracza wartość samego peta jest absurdem. Zwłaszcza jeżeli mamy na to tylko te przepiękne 50% szansy. Dlaczego np. przy tych samych ulepszaczach nie można by po prostu zastosować wytwarzania z szansą 100% jak w przypadku Arry/Król. Fenka lub Pawia? Oczywiście.. Przy petach typu 1kk HP etc. ma tu już jak najbardziej sens chociażby z ugawi na ich wartość.
- A może zachowajmy 50% szansy ale zmieńmy ulepy na NA PRZYKŁAD Szkaty Mumii, Posłańca Ciemności, Śmierci, Rippera czy jakiekolwiek inne w ilościach np. 4x 1500szt? W tym przypadku mielibyśmy do czynienia ze stymulacją dwóch różnych rynków.
- Skoro mamy już w grze skrzydła to...
- Uważam, że dodanie szarf takich jakie znamy chociażby z PL'a czy innych serwisów wcale nie byłoby złym pomysłem. Obrażeń czy abs'ów nigdy za wiele, ale rozbudowanie runku wzbogacając go o "nowy" choć już stary system to samo w sobie wydłużenie rozgrywki dla starych jak i nowych lub powracających graczy (tych wymienionych na końcu jest naprawde sporo dzięki takim twórcom jak RafiKos z TikToka, czy IsheyMT2 z yt ale oni nie są jedynymi osobami które ściągają graczy z powrotem). Co prawda 25% przy wartościach jakie oferują bronie to aż za dużo ale gdyby to było takie 15% albo i 10% nawet? Uważam, że to super opcja.
- Zbalansowanie postaci pod kątem PVM:
- Mam pełną świadomość tego, że narażę się połowie serwera, ale bądźmy szczerzy. Fakt ze ninja w pełni dominuje sekcję "dropków" nie jest raczej normalne a co za tym idzie.. Zaburza to trochę rynek jak i całą koncepcję różnorodności klas w metinie. Nikt nie oczekuje, że jak na każdym innym serwerze to Sura WP jak i Woj Body będą przeważały w tym obszarze, ale fajnie byłoby te wszystkie klasy chociaż zrównać. Niech ninja pozostanie demonem szybkości jeżeli chodzi o ilość hitów/sek. ale Aura, Czarowane czy Zwiększenie ataku (użyte na sobie, bo na członku pt to druga kwestia) od Healera niech też mają jakiś sens. Może wystarczyłoby dodatkowe kilka % ABS na sztylety? A może zwiększenie przeliczników u pozostałych klas?
- PVP bym się nie czepiał. Ninja jak to ninja... Ma kosić w pvp i tyle
- Sklepiki Offline
- Tu prawdę mówiąc raczej nikt nie ma zbyt wiele do zarzucenia. Spełniają swoją funkcję, są na długo (być może częściowo robią za taki troszkę zapychacz, ale ułatwia to też po prostu handlowanie) i nie są w żaden sposób skomplikowane.
- Ewentualnie opcja zarządzania po wystawieniu już sklepu, ale uważam że bez tego się też obejdzie. (Choć na pewno byłoby to mile widziane)
- Urozmaicenie i rozbudowa rozgrywki poniżej 250lv:
- Sposób działania DT jest raczej zrozumiały, przecież nie chcemy farmy bryłek generującej ogromne ilości każdego dnia u każdego gracza, ale mimo tego może warto byłoby rozwazyć opcję prywatnego DT? Dla świeżych (ale nei tylko) graczy zrobienie tego dungeonu w "normalnych godzinach" czyt. 14:00 - 23:00 to jedno wielkie utrapienie przez klasowców. Ja sam osobiście nie mam nic do ludzi z klasówkami obstawiającymi DT, bronią swojego zarobku i ma to sens jak najbardziej. Może dodanie przepustki typu "Demoniczny Klucz" (czy coś takiego) o wartości np. 50% możliwego dropu z DT byłoby ciekawym urozmaiceniem? Prywatne Dt nie miałoby takiej wartości jak publiczne z oczywistych przyczyn a mogłoby rozwinąć KOLEJNĄ gałąź handlu. Wystarczyłoby np. kilka nowych ulepków + kilka szkat śmierci czy ripera potrzebnych do wytworzenia przepustki. Może nowe ulepy do zdobycia na Mapie Metin v1(szkaty już tam dropią przecież ) i jakiejś zapomnianej mapie typu red las/ ziemia olbrzymów? Jeżeli to zbyt wiele to może chociaż sama Mapa Metin v1 (metiny + oponka)
- Rozbudzenie Mapy Metin v2 też fajna sprawa, wystarczyłoby dodać drop ulepków z dungeonów(oczywiście odpowiednio pomniejszony względem tych map) + może jakiś drop perełek np. po 3szt? oczywiście szansa na drop w %. Może do tego jakaś oponka z ciekawszym dropem typu medal/glejty/mapy/kompasy co 10 czy 15 minut?
- Coś dla Administracji czyli... Item Shop:
- Dodanie 3/7/14/30 dniowych pakietow typu PD/REKAWICA/ZLOTA MONETA (do lewego górnego rogu) byłoby na pewno fajną opcją dla was jak i dla nas. Oczywiście w sensownych pieniądzach
- Może jakieś 14/30 dniowe nakładki i kostiumy (z możliwością przedłużenia) które można MIXOWAĆ PVM/PVP wybierając z(na przyklad 3 czy 4 albo i 5) bonusów typu(wartości i typ bonusów to tylko luźna propozycja)
- Dla Nakładek na broń:
- Wartość Ataku 500/1000/1500
- Wartość Magicznego Ataku 500/1000/1500
- Silny na Potwory 15/20/25%
- Silny na ludzi 10/15/20%
- Szansa na omdlenie 5/8%
- Szansa na otrucie 5/8%
- Średnie obrażenia 10/15%
- Obrażenia Umiejętności 10/15%
- Nie może być za miło więc do tego jakieś syfy typu silny na mistyki/nieumarłe/orgi/diably/kryt/szycie
- Dla Kostiumów
- Odporność na miecze/2reczne/sztylety/strzaly/wachlarze/dzwony 5/8/12%
- Szansa na blok ciosów 5/8%
- Max. PŻ 25000/45000/75000
- Odporność na Średnie obrażenia: 5/8/12%
- Odporność na Obrażenia umiejętności: 5/8/12%
- Odporność na potwory: 8/10/12/15%
- Odporność na ludzi: 8/10/12/15%
- Nie może być za miło więc do tego jakieś syfy typu odporność na mistyki/nieumarłe/orgi/diably w malym %
- Dla Fryzur
- Wartość Ataku 500/1000/1500
- Wartość Magicznego Ataku 500/1000/1500
- Silny na Potwory 15/20/25%
- Silny na ludzi 10/15/20%
- Odporność na Średnie obrażenia: 5/8/12%
- Odporność na Obrażenia umiejętności: 5/8/12%
- Odporność na potwory: 8/10/12/15%
- Odporność na ludzi: 8/10/12/15%
- Jak przy kostiumach.
- Warianty mogą być różne, najlepiej jakby gracze wyrazili na ten temat swoje opinie. To oni najlepiej wiedzą czego potrzeba, co by się przydało a co zepsuje cały fun z gry.
- Jak przy kostiumach.
- Mamy już Jaszczury to może klasyczne MANU/Dzik/Lew z wartoscią ataku i średnimi? (tu byłby dodatkowy punkt dla klas typu Woj/sura/szaman w aspekcie dropienia o którym pisałem wcześniej).
- PODSUMOWANIE.
- Zarówno ja jak i gracze którzy chociaż częściowo podzielają moje zdanie na temat wyżej wymienionych aspektów gry rozumiemy, że wprowadzenie tego typu zmian jest czasochłonne i wymagające. Nikt nie oczekuje tego już dzisiaj, ale fajnie byłoby wiedzieć ze Administracja jest zainteresowana rozwojem serwera.
- Wiem, że nie wymyśliłem zupełnie nowej mechaniki gry która jest w stanie odmienić oblicze gry w jakiś niesamowity sposób, ale jestem pewien, że VirtualMT2 broniący się od tylu lat chociażby samym imieniem po wprowadzeniu tego typu zmian i urozmaiceń mógłby sięgnąć wysoko w rankingu dzisiejszych serwerów, tylko i wyłącznie dlatego, że przestałby być na ich tle już trochę niedołężnym dziadkiem.
- Mam szczerą nadzieję że ta garść propozycji (mimo, że na pewno tego typu pomysły pojawiały się już w społeczności Virtuala) będzie swojego rodzaju zapalnikiem skłaniającym Administrację do zadziałania w tej kwestii
- Przypomnę tylko, że wszystkie zaproponowane przeze mnie rozwiązania zostały zaprezentowane przez pryzmat mojego wyobrażenia na ten temat i ew. zaimplementowanie tego do gry przez Administrację może się znacząco różnić od tego co przedstawiłem.
- Każdego kto dotarł do tego momentu zachęcam do podjęcia dyskucji poniżej postu. Sam chętnie się udzielę i naprostuję/dodam coś jeżeli jakiś proponowany element został przeze mnie zaprezentowany niezrozumiale.
- Od siebie chciałbym szczerze podziękować administracji za aktywność mimo tego ile serwer ma lat. Zdania na temat powodów tej aktywności jak wiemy są różne, ale bez względu na to nie możemy odmówić GM'om interakcji z graczami oraz Eventów w takiej częstotlowości jaką nie mogą się pochwalić nawet startujące serwery. Działanie supportu też jest nieporównywalnie lepsze od zdecydowanej większości serwisów. Jednym słowem: BRAWO !!!
Życzę wszystkim Miłego Dnia, Wieczoru i Weekendu.
Oraz oczywiście miłej lektury powyższego tekstu.
~MaLo
Użytkownik maliniak1247 edytował ten post 07 marzec 2024 - 18:06